Pages

vendredi 22 novembre 2019

Teaching Improv and Curves

I spoke about it in several blog posts since the beginning of the year ... And at last, it happened ! I teached my two day class about Improvisation last Friday and Saturday.

J'en ai parlé dans plusieurs articles depuis le début de l'année ... Et c'est enfin arrivé ! J'ai donné mon cours d'improvisation sur deux jours vendredi et samedi derniers. 


Luna Lovequilts - Curaçao quilt - Sample for teaching Improv'
Curaçao quilt

Ten participants worked on the four different motifs I used in my Curaçao quilt and my four mini quilts.
Dix participantes ont travaillé sur les quatre motifs que j'ai utilisés dans mon quilt Curaçao et mes quatre mini quilts.

Luna Lovequilts - Improv' class - Isabelle's project
Isabelle

I love to see the diversity of colour choices and endless layout possibilities !
J'adore voir la diversité des choix de couleurs et les innombrables possibilités de disposition !

Luna Lovequilts - Improv' class - Sandra's project
Sandra

No doubt the layouts will evolve further and I hope to receive pictures of the finished quilts.
Les compositions vont sans aucun doute encore évoluer et j'espère recevoir des photos des quilts terminés.

Luna Lovequilts - Improv' class - Véronique's project
Véronique

On Monday, eleven people attended my other class which was about free form curves. The block is made without any template and then squared up to be pieced in a conventional way. You can see my class samples in some previous blog posts. A finished quilt here and a few block variants here.

Lundi, onze personnes ont assisté à mon autre cours sur les courbes en coupe libre. Les blocs sont réalisés sans gabarit et ensuite égalisés pour être assemblés d'une manière classique. Vous pouvez voir mes exemples de cours dans des articles précédents. Un quilt terminé ici et quelques variantes de bloc ici.

Luna Lovequilts - Free form curves class - Sybille's project
Sybille

I was thrilled to see how Anne, starting with the same variant of the block, ended up with a completely different layout !

J'étais ravie de voir comment Anne, en partant de la même variante du bloc, est arrivée à une composition complètement différente !

Luna Lovequilts - Free form curves class - Anne's project
Anne

Looking back, there are a few things I would have done differently for this class. Especially I should have insisted on the idea of getting a personal layout, as I did for the Improv' class. Not that it bothers me that someone reproduced my quilt, but it was just not the goal of this class. I think some people lost a lot of time and energy trying to reproduce a specific shape or colour placement. Duly noted for the future ... :-)

Avec le recul, il y a quelques points que j'aurais traités différemment pour ce cours. En particulier, j'aurais dû insister sur l'idée d'obtenir une composition personnelle, comme je l'ai fait pour le cours d'improvisation. Ce n'est pas que cela m'ennuie que quelqu'un reproduise mon quilt, mais c'était juste pas l'objectif de ce cours. Je pense que quelques personnes ont perdu beaucoup de temps et d'énergie à essayer de reproduire une forme spécifique ou un placement de couleur. C'est noté pour le futur ... :-)

Luna Lovequilts - Free form curves class - Béatrice's project
Béatrice

Dominique worked on another variant of the block, like in my Retro quilt.
Dominique a travaillé sur une autre variante du bloc, comme dans mon quilt Retro.

Luna Lovequilts - Free form curves class - Dominique's project
Dominique

I had a blast sharing my enthusiasm for Improv' projects and hope to have other opportunities to teach these two classes.

J'ai adoré partager mon enthousiasme pour les projets improvisés et j'espère avoir d'autres occasions de donner ces deux cours.