Pages

samedi 4 mai 2019

Curaçao - A finished quilt

Here is Curaçao, a small Improv quilt that was on my list for the second quarter of 2019 Finish-Along !
Voici Curaçao, un petit quilt Impro qui était sur ma liste pour le deuxième trimestre du Finish-Along 2019 ! 

Luna Lovequilts - Curaçao an Improv quilt - Traditional blocks with a twist - HRTs - Snowball - Hourglass - Drunkard's Path

This project is a sample for the class I will teach next November at Patjo shop in Cheseaux (Lausanne). We will play with different blocks, HRTs, Snowball, Hourglass and Drunkard's path, in an improv way, and discuss layout options individually. So each participant will end up with its own design, including a variable number of shapes and blocks.

Ce projet est un exemple pour le cours que je vais donner en novembre à la boutique Patjo à Cheseaux (Lausanne). Nous allons jouer avec différents blocs, HRTs (triangles demi-rectangle), Snowball, Sablier et Chemin de l'ivrogne, et discuter des possibilités de disposition de manière individuelle. Chaque participant obtiendra donc son propre design, incluant un nombre variable de formes et de blocs.

Luna Lovequilts - Curaçao Improv quilt - Quilting Close-up

My first idea was to use only blue as background but, as usual ... I ran out of fabric. And as usual with Improvisation the solution I came with is probably far away better than the initial plan. :-)

Ma première idée était de n'utiliser que du bleu comme fond mais, comme d'habitude ... J'ai manqué de tissu. Et comme d'habitude avec l'Improvisation, la solution que j'ai trouvée est certainement beaucoup mieux que le plan initial. :-)

Luna Lovequilts - Curaçao an Improv quilt - Traditional blocks with a twist - HRTs - Snowball - Hourglass - Drunkard's Path

You maybe noticed I worked with the same shapes as I did in my four Improv mini quilts. Making a few minis instead of a single quilt is also an option for this class.

Vous avez peut-être remarqué que j'ai travaillé avec les mêmes formes que dans mes quatre mini quilts Impro. Réaliser plusieurs minis au lieu d'un seul quilt est aussi une option pour ce cours.

Luna Lovequilts - Curaçao Improv quilt - Quilting Close-up

I quilted mostly diagonal and vertical lines spaced a quarter inch apart with an aqua thread. I added some shapes by varying line direction and colour thread to break the regularity of these vertical and diagonal quilted areas.

J'ai quilté principalement des lignes diagonales et verticales espacées d'un quart d'inch avec un fil de couleur aqua. J'ai ajouté quelques formes en variant l'orientation des lignes et la couleur du fil pour casser la régularité de ces zones quiltées en diagonal et vertical.

Luna Lovequilts - Curaçao Improv quilt - Quilting Close-up

I particularly like the two blue tone on tone areas at the top. The effect is more noticeable on the overall picture though.
J'aime particulièrement les deux zones ton sur ton bleues en haut. L'effet est plus visible sur la photo d'ensemble cependant.

Luna Lovequilts - Curaçao Improv quilt - Quilting Close-up

It took me hours and hours to quilt it and bury all threads because of my choices for the quilting design ... But I think it was worth it ! :-)

Cela m'a pris des heures et des heures à le quilter et rentrer tous les fils à cause de mes choix pour le dessin de quilting ... Mais je pense que cela en valait la peine ! :-)

Luna Lovequilts - Curaçao Improv quilt - Quilting Close-up

It wasn't intentional at all but as soon as the top was finished, images of Caribbean Sea and diving came to me. I looked for a name that would depict this idea and ended up with Curaçao, a Caribbean Island as well as a blue liquor.

Ce n'était pas du tout intentionnel, mais dès que le top a été terminé, des images de la mer des Caraïbes et de plongée me sont venues. J'ai cherché un nom qui représenterait cette idée et je suis arrivée à Curaçao, une île des Caraïbes mais également une liqueur de couleur bleue.


I am linking up with
Kelly for NTT