Pages

mardi 14 mai 2019

Pattern testing

A few weeks ago I had the pleasure of testing 'Diaspora', a pattern designed by my friend Pachy @psbquilts.
Il y a quelques semaines, j'ai eu le plaisir de tester "Diaspora" un modèle dessiné par mon amie Pachy @psbquilts.

Luna Lovequilts - A finished quilt top - Diaspora pattern designed by psbquilts - Snap to Grid collection by Kimberly Kight

While at Quiltcon last February I bought a bundle of Snap to Grid collection by Kimberly Kight for Cotton and Steel Fabrics that I was very anxious to use. So I decided it was the perfect fabric pull for Pachy's pattern and combined it to matching solids :-) For the background I used two Essex Linen fabrics, Charcoal and Black.

A Quiltcon en février dernier, j'ai acheté un lot de tissus de la collection Snap to Grid de Kimberly Kight pour Cotton and Steel Fabrics que j'étais très impatiente d'utiliser. Donc j'ai décidé que c'était le choix parfait pour le modèle de Pachy et je l'ai combiné avec des unis assortis. Pour le fond, j'ai utilisé deux tissus Essex Linen, Charcoal et Black.

Luna Lovequilts - Fabric selection - Snap to Grid collection by Kimberly Kight, Kona Cotton and Essex Linen fabrics

I had to show you that beautiful pile of HSTs, all pieced and trimmed. I am not the kind of quilter who works rationally and cut all pieces required for a quilt at once and then chain piece all blocks. But I did it in this case for the pattern testing needs and I am pretty proud of myself :-)

Je devais vous montrer cette magnifique pile de HSTs, tous piécés et égalisés. Je ne suis pas le genre de quilteuse qui travaille de manière rationnelle et coupe toute les pièces requises pour un quilt en une fois et ensuite assemble à la chaîne tous les blocs. Mais je l'ai fait dans ce cas pour les besoins du test et je suis plutôt fière de moi :-)

Luna Lovequilts - HSTs blocks for the Diaspora pattern by psbquilts

I am not totally decided about the quilting but I think it will be my next hand work. My current slow stitching project will be completed soon and I like to have something to do by hand.

Je ne suis pas complètement décidée à propos du quilting mais je pense que ce sera mon prochain travail à la main. Mon projet tranquille actuel est presque terminé et j'aime avoir quelque chose à faire à la main.

Luna Lovequilts - Binding in progress

Here is the original quilt made by Pachy, all in solid except the striped fabric for the center. I love to see how a design looks different depending on the fabric choice and colour placement. 

Voici le quilt original réalisé par Pachy, tout en uni excepté le tissu à rayures pour le centre. J'adore voir comme un design a l'air différent selon le choix des tissus et le placement des couleurs.

Diaspora quilt designed and made by Pachy Sarmiento-Bull @psbquilts
Diaspora quilt designed and made by Pachy Sarmiento-Bull @psbquilts

My version is the Throw size but the pattern comes also in Mini, Baby and Full size. If you would like to make your own version you can buy and download the pattern here. Pachy included a lot of charts and diagrams to make every step very clear and easy to follow.

Ma version est un plaid (Throw size) mais le modèle est aussi calculé pour les tailles Mini, Baby et Full. Si vous avez envie de réaliser votre version, vous pouvez acheter et télécharger le modèle ici. Il est en anglais et les mesures en inches mais Pachy a inclus beaucoup de tableaux et de diagrammes ce qui rend chaque étape très claire et facile à suivre. 

Luna Lovequilts - A finished quilt top - Diaspora pattern designed by psbquilts - Snap to Grid collection by Kimberly Kight


I am linking up with Kelly for NTT