Pages

jeudi 28 novembre 2019

Funky Town - A finished quilt

Here is finally the full picture of the project I have been quilting these past weeks ! I tried to keep you in suspense ... ;-)
Voici enfin une photo en entier du projet que j'ai quilté ces dernières semaines ! J'ai essayé de faire durer le suspense ... ;-)

Luna Lovequilts - Funky Town a bright and modern quilt inspired by Craig and Karl artworks

The design is inspired by an artwork painted on a derelict gas station in London by Craig and Karl, two artists who create bold work using different mediums.

Le design est inspiré d'une oeuvre peinte sur une station service désaffectée à Londres par Craig and Karl, deux artistes qui créent en utilisant différents supports.

Luna Lovequilts - Funky Town - Quilting close-up

My goddaughter was very enthusiastic and imagined streets and crosswalks as soon as she saw my quilt. It led me to name it Funky Town, which is also a nod to the eighties. Do you remember this song, Funkytown ? ' ... Town to keep me movin', Keep me groovin' with some energy ... '

Ma filleule était très enthousiaste et a imaginé des rues et passages piétons dès qu'elle a vu mon quilt. Cela m'a conduit à le nommer Funky Town, qui est aussi une référence aux années 80. Vous vous souvenez de cette chanson, Funkytown ? " ... Town to keep me movin', Keep me groovin' with some energy ... " . A traduire par "Une ville qui me fait bouger, qui me fait danser avec énergie". Un peu moins cool en français ... 

Luna Lovequilts - Funky Town - Quilting close-up

As usual when I want to get accurate curves I stitched them using a hand applique technique. This might change in the future since I took Jenny's class a few weeks back ... :-)

Comme d'habitude quand je veux obtenir des courbes précises, je les ai cousues en utilisant une technique d'appliqué main. Comme j'ai pris un cours avec Jenny il y a quelques semaines, cela pourrait changer dans le futur ... :-)

Luna Lovequilts - Funky Town quilt - On the sofa

It was project #1 on my list for the last quarter of 2019 Finish-Along !
C'était le projet #1 de ma liste pour le dernier trimestre du Finish-Along 2019 ! 


I am linking up with Kelly for NTT