Pages

samedi 27 octobre 2018

Travelling quilts

Last May I entered two improv' mini quilts in Curated Quilts challenge. Connexions which was my favourite didn't make it but Ensemble was accepted and I sent it to the magazine for the photo shoot. I received my quilt back last week along with a complimentary copy of issue #5.

En mai dernier, j'ai inscrit deux petits quilts improvisés pour le challenge de Curated Quilts. Connexions, mon préféré, n'a pas réussi mais Ensemble a été accepté et je l'ai envoyé au magazine pour la séance photo. J'ai reçu mon quilt en retour la semaine dernière avec une copie offerte du numéro 5.
.
Luna Lovequilts - Ensemble featured in Curated Quilts magazine

In other news, I got a message today from Catherine Bonte who is the chairperson of France Patchwork guild. She informed me that my quilt Bubble Gum is back from its four day trip to a festival in China and is now in her suitcase towards Houston. It will be on display at Bohin booth during Market and Festival next week ! If you see it I would love to get a picture :-)

Autre nouvelle, j'ai reçu un message aujourd'hui de Catherine Bonte qui est présidente de l'associations France Patchwork. Elle minformait que mon quilt Bubble Gum est de retour de son voyage de quatre jours pour un festival en Chine et qu'il se trouve maintenant dans sa valise direction Houston. Il sera exposé la semaine prochaine au stand Bohin pendant le Market et le Festival ! Si vous le voyez, j'aimerais beaucoup recevoir une photo :-)

Luna Lovequilts - Bubble Gum on display in a festival in China

I was perusing the latest newsletter of patCHquilt, the Swiss guild, while having breakfast today and I came across a picture of my Retro quilt. The article is a review of Birmingham Festival of Quilts and Retro is featured in full in the German version. A close-up picture illustrates the French version, along with quilts made by Iva Steiner and Lisa Hofmann-Maurer, two modern quilters.

Je parcourais le dernier bulletin de patCHquilt, l'association suisse, en déjeunant ce matin et je suis tombée sur une photo de mon quilt Retro. L'article est un compte rendu du Festival of Quilts de Birmingham et Retro est présenté en entier dans la version allemande. Une photo gros plan illustre la version française, aux côtés de quilts réalisés par Iva Steiner et Lisa Hofmann-Maurer, deux quilteuses modernes.

Luna Lovequilts - Retro featured in patCHquilt newsletter

I am back from a quilting retreat and I have now to pack up my sewing stuff ... Not the best time ... I will post shortly about the projects I worked on during these three days.

Je suis de retour d'une retraite patchwork et je dois maintenant ranger mes affaires de coutures ... Pas le meilleur moment ... Je publierai prochainement à propos des projets sur lesquels j'ai travaillé pendant ces trois jours.