Pages

jeudi 9 janvier 2020

Horizon quilt - A smaller version

First finish of the year ! A wall hanging version of my Horizon quilt pattern, a size that will be more appropriate to a few upcoming exhibitions.

Première réalisation de l'année ! Une version panneau mural de mon modèle Horizon, un format qui sera plus adapté pour les quelques expositions à venir.

Luna Lovequilts - A wall hanging version of my Horizon quilt pattern

Except two small changes, the design is the same as for my two first versions. I just added some space below the triangle at the bottom and also reduced space between two other triangles.

Excepté deux petits changements, le design est le même que pour mes deux premières versions. J'ai seulement ajouté un peu d'espace en-dessous du triangle tout en bas et aussi réduit l'espace entre deux autres triangles.

Luna Lovequilts - Horizon III quilt - Close-up

I played a bit more with colour placement though.
J'ai un peu plus joué sur le placement des couleurs cependant.

Luna Lovequilts - Horizon III quilt

I am particularly happy with how my quilting turned out at the top of the quilt. I had been wanting to work with a black background and quilt it with contrasted threads for a while. Actually since I made my Rythme quilt for which I used black fabric for the backing.

Je suis particulièrement contente du rendu de mon quilting en haut du quilt. J'avais envie depuis longtemps de travailler avec un fond noir et le quilter avec des fils contrastés. En fait, depuis que j'ai réalisé mon quilt Rythme pour lequel j'ai utilisé un tissu noir au dos.

Luna Lovequilts - Horizon III quilt - Black background quilted with contrasted threads

I was stitching by hand the binding onto the back when I decided to unstitch it on a whole side. From the beginning I wasn't very pleased with the yellow piece of fabric I added to the binding to the right of the quilt. It was too large and misplaced relative to the design. I first tried to persuade myself, unsuccessfully, I could live with that ... ;-)

J'étais en train de rabattre le binding au dos quand j'ai décidé de le défaire sur tout un côté. Depuis le début, je n'étais pas très satisfaite de la pièce de tissu jaune que j'avais ajoutée au binding, sur le côté droit du quilt. elle était trop large et mal placée par rapport au design. J'ai d'abord essayé de me persuader, sans succès, que je pouvais vivre avec ... ;-)

Luna Lovequilts - Horizon III quilt - Binding issues

To give you an idea of the scale, the thinest strips are 1/2" wide and the quilt size is 24" x 28" (61 cm x 72 cm).

Pour vous donner une idée de l'échelle, les bandes les plus étroites sont de 1/2" de large et le quilt terminé mesure 24" x 28" (61 cm x 72 cm).

Luna Lovequilts - Horizon III quilt


I am linking up with Kelly for NTT