Pages

lundi 16 mars 2020

Curated Quilts Challenge

I guess current events also turned your everyday life upside down. But let's look on the bright side ... Having to stay at home when you are a quilter and fabric hoarder is not a big punishment ;-) Hopefully quilting allows to distract a bit from all this anxiety.

J'imagine que l'actualité a aussi bouleversé votre vie de tous les jours. Mais regardons le bon côté des choses ... Devoir rester à la maison n'est pas une grosse punition pour une quilteuse et collectionneuse de tissus ;-) Heureusement le patchwork permet d'échapper un peu à toute cette anxiété.

Luna Lovequilts - Mini quilt for Curated Quilt challenge - HST / Subtraction

Have you heard about the latest mini quilt challenge organized by Curated Quilts magazine ? I decided to take part in and bought a bundle of fabrics at their booth at Quiltcon.

Avez-vous entendu parler du dernier challenge de mini quilts organisé par le magazine Curated Quilts ? J'ai décidé de participer et acheté un lot de tissus à leur stand à Quiltcon.

Luna Lovequilts - Fabric bundle for Curated Quilt challenge - HST / Subtraction

The theme is HST and subtraction and they ask to use the coulour palette depicted in the image above. I could have worked from my fabric stash but the task is easier when you have a ready-to-use bundle ... ;-)

Le thème est HST (triangles demi-carré) et soustraction et elles demandent d'utiliser la palette de couleurs représentée sur l'image ci-dessus. J'aurais pu travailler à partir de mon stock de tissus mais la tâche est plus facile avec un lot prêt à utiliser ... ;-)

Luna Lovequilts - Work in progress for Curated Quilt challenge - HST / Subtraction

I designed it on my computer with actual colours and then reproduced the design into fabrics following my diagram. I am pretty happy with my seams and points :-)

Je l'ai dessiné sur ordinateur avec les couleurs réelles et ensuite reproduit le dessin avec les tissus en suivant mon schéma. Je suis plutôt contente de mes coutures et pointes :-)

Luna Lovequilts - Top for Curated Quilt challenge - HST / Subtraction

I simply quilted horizontal straight lines, a quarter inch apart, and varying thread colours.
J'ai simplement quilté des lignes horizontales, distantes d'un quart d'inch, en variant les couleurs de fil.

Luna Lovequilts - Mini quilt for Curated Quilt challenge - HST / Subtraction - Quilting close-up

I finished it with a faced binding which seemed to be the best option as regards the design. I used Terry Aske tutorial like I did for my Ephémère Quilt Series. But facing is definitely not my favourite technique ...

Je l'ai terminé avec une finition cachée (faced binding ou facing) ce qui semblait la meilleur option compte tenu du design. J'ai utilisé le tutoriel de Terry Aske comme pour ma Série de quilts Ephémère. Mais décidément le facing n'est pas ma finition préférée ...

Luna Lovequilts - Mini quilt for Curated Quilt challenge - HST / Subtraction

The deadline for submissions is April 1, so there is still enough time to join ! You can find the guidelines here.
Le délai pour les soumissions est au 1er avril, donc il reste encore du temps pour participer ! Vous pouvez trouver les instructions ici.


♥♥♥
Take care ! 
Prenez soin de vous !
♥♥♥