Pages

samedi 9 juin 2018

Neon - A finished quilt

I can finally share a secret project I worked on this past Winter ! Neon is a pattern I designed for France Patchwork magazine and that was released in June issue.
My source of inspiration for the design was a work made by the American textile artist Anni Albers.

Je peux enfin révéler un projet secret sur lequel j'ai travaillé cet hiver ! Neon est un modèle que j'ai dessiné pour le magazine France Patchwork et qui a été publié dans le numéro de juin. 
Ma source d'inspiration pour le design était une oeuvre de l'artiste textile américaine Anni Albers.

Luna Lovequilts - Neon quilt - a design inspired by Anni Albers work and '80s colour palette

I sent my quilt to the official photographer for the magazine since the resolution of my pictures was not high enough for a full page publishing. I have to say I was a little surprised to see that she chose a romantic and sunny setting to photograph this quilt. I designed it and chose fabrics thinking of neon light at night and always envisioned it in a modern interior or outside in a urban setting.

Comme mes photos n'avaient pas une définition assez haute pour une publication pleine page, j'ai envoyé mon quilt à la photographe officielle pour le magazine. Je dois dire que j'ai été un peu surprise de voir qu'elle a choisi un cadre romantique et ensoleillé pour photographier ce quilt. Je l'ai dessiné et choisi les tissus en pensant aux lumières néon dans la nuit et je l'ai toujours imaginé dans un intérieur moderne ou à l'extérieur dans un cadre urbain.

Luna Lovequilts - Neon quilt - France Patchwork magazine

The fabric pull is inspired by '80s colours and fashion. I used four solids from the Kona collection. Flamingo and Highlight that were colour of the year in 2017 and 2016, Bright Periwinkle that I bought with 2018 Pantone colour in mind and a touch of Aruba (kind of mint green). The black confetti background fabric is from the Snap to Grid collection designed by Kimberley Kight for Cotton and Steel. It fits my '80s theme palette and it's even called 80's Party !
I really had a lot of fun working with that fabric choice though I wasn't sure if I would be pleased with the final result ...

La sélection des tissus est inspiré par les couleurs et la mode des années 80. J'ai utilisé quatre unis de la collection Kona. Flamingo et Highlight qui étaient les couleurs de l'année en 2017 et 2016, Bright Periwinkle que j'ai acheté avec à l'esprit la couleur Pantone 2018 et une touche de Aruba (une sorte de vert menthe). Le tissu de fond noir à confettis vient de la collection Snap to Grid dessinée by Kimberley Kight pour Cotton and Steel. Il va bien avec ma palette années 80 et s'appelle même 80's Party ! 
J'ai eu beaucoup de plaisir à travailler avec ce choix de tissus bien que je n'étais pas sûre d'aimer le résultat final ...

Luna Lovequilts - Neon quilt - Close-up

There is technically no major difficulty to piece this pattern. No curves, no points, just strips ... But it is important for the whole design to get matching seams.

Il n'y a techniquement pas de difficulté majeure à piécer ce modèle. Pas de courbes ni de pointes, seulement des bandes ... Mais c'est important pour le design global de faire coïncider les coutures. 

Luna Lovequilts - Neon quilt - Piecing in progress

And here is the tricky part of the process because you have to join together units that have a different number of seams. It is a good exercice to test the consistency of your seam allowance ... I have to say I had to use my seam ripper more than once !

Et c'est là, la partie ardue de la réalisation car vous devez assembler des unités qui ont un nombre différents de coutures. C'est un bon exercice pour tester la régularité de votre marge de couture ... Je dois dire que j'ai dû utiliser plus d'une fois mon découd-vite !

Luna Lovequilts - Neon quilt - Matching seams

I quilted unevenly spaced horizontal lines in the center and diagonal lines on the background. At the last moment I decided to add two small pieces of the background fabric to my mint green binding. I think that was a good inspiration since it emphasizes the 'neon tube' effect.

J'ai quilté des lignes horizontales avec des espacements irréguliers au centre et des diagonales sur le fond. Au dernier moment, j'ai décidé d'ajouter deux petites pièces de tissu de fond dans mon binding vert menthe. Je pense que c'était une bonne inspiration car cela accentue l'effet "tube néon".

Luna Lovequilts - Neon quilt - Close-up

The pictures were taken last March. I guess I had in mind to bring some light outside for choosing such a gloomy day for the photo shoot ...

Les photos ont été prises en mars dernier. Je pense que j'avais dans l'idée d'apporter un peu de lumière à l'extérieur pour avoir choisi une journée aussi lugubre pour ma séance photo ...

Luna Lovequilts - Neon quilt - trying to bright up a gloomy day

If you make your own version of this pattern I would love to see the result !
Si vous réalisez votre version de ce modèle, j'aimerais beaucoup voir le résultat !


I am linking up with Kelly for NTT