Pages

vendredi 4 septembre 2015

Art Gallery fabric Bag

Last June I made a bag using a pattern from Cassie Barden and Adrienne Smitke's book "everyday HANDMADE". You can see it here.
In the meantime I started a second one using the same pattern but in a completely different style. Since I had not enough interfacing to go on, I put it on hold. Well ... Actually I bought the interfacing pretty quickly but the bag stayed in my WIPs pile anyway ;-)

En juin dernier, j'ai réalisé un sac avec un modèle tiré du livre de Cassie Barden et Adrienne Smitke "everyday HANDMADE". Vous pouvez le voir ici
En même temps, j'en avais commencé un deuxième avec le même modèle mais dans un style complètement différent. Comme je n'avais pas assez d'entoilage, je l'ai laissé en attente. Bon ... En fait, j'ai acheté assez rapidement l'entoilage, mais le sac est quand même resté sur la pile des projets en cours ;-)

Handmade bag - Art Gallery fabric

And this week, I wanted to reduce a little my list of WIPs, before I start something new ... I recently came across a tote bag tutorial I really would like to try ;-)
Et cette semaine, j'avais envie de réduire ma liste de projets en cours, avant de commencer quelque chose de nouveau ... Je suis récemment tombée sur un tutoriel de sac que j'aimerais vraiment essayer ;-)
Handmade bag - Art Gallery fabric
I love this fabric from Art Gallery. It is really perfect for bags and pouches.
J'adore ce tissu de chez Art Gallery. Il est vraiment idéal pour des sacs et pochettes.

Art Gallery fabric

I am quite pleased with how this bag turned out.
Je suis vraiment contente du résultat.

Handmade bag - Art Gallery fabric

Lining (Moda of the Modern Neutrals collection) and inside pocket.
Doublure (Moda de la collection Modern Neutrals) et poche intérieure.

Handmade bag - Art Gallery fabric


Have a nice weekend !

Linking up to Fabric Frenzy Friday and Finish it up Friday.