Pages

jeudi 7 mai 2015

Quilting in progress

I'v been working on my new quilt top in the last few days.
Ces derniers jours, j'ai travaillé sur mon nouveau top.

To prepare it ...
Pour le préparer ...


Applique circle - Work in progress - Fabrics designed by Carolyn Friedlander

To baste it ... Tedious work but as I never use quilting hoop I have to baste a lot.
Pour le bâtir ou le faufiler comme on dit chez nous ;-) ... Un travail fastidieux mais comme je n'utilise pas de tambour à quilter je dois beaucoup faufiler.


Applique circle - Work in progress - Fabrics designed by Carolyn Friedlander














To think of a quilting design ...
Pour réfléchir à un motif de quilting ...



And finally begin to quilt ...
Et finalement commencer à quilter ...


Applique circle - Work in progress - Fabrics designed by Carolyn Friedlander














While I was working, I could see from time to time our new little neighbours. The bird house we installed some years ago is for the first time used !
Pendant que je travaillais, je pouvais voir de temps en temps nos nouveaux petits voisins. Le nichoir que nous avons installé il y a quelques années est occupé pour la première fois !

Bird house