Pages

jeudi 22 septembre 2016

Déconstruction - Finished just in time

I have a finished quilt to share today, Déconstruction, completed just in time for the Blogger's Quilt Festival hosted by Amy at Amy's Creative Side. I entered this quilt in Modern Quilt category.

J'ai un quilt fini à partager aujourd'hui, Déconstruction, terminé juste à temps pour le Blogger's Quilt Festival organisé par Amy sur Amy's Creative Side. J'ai inscrit ce quilt dans la catégorie Modern Quilt.

Luna Lovequilts - Déconstruction - A finished quilt made following Score #4 in Sherri Lynn Wood book
Déconstruction
98 x 117 cm (38.5 x 46 ")

I finished the top last July but was waiting for my new sewing machine to arrive to quilt it. I got it last Thursday and this quilting is the first thing I did with :-))
J'ai terminé le top en juillet dernier mais j'attendais que ma nouvelle machine arrive pour le quilter. Je l'ai reçue jeudi passé et ce quilting est la première chose que j'ai fait avec :-))

Luna Lovequilts - Déconstruction - Quilting in progress

My top was already basted and the quilting design chosen. I made the most part of the quilting over the week end. That was working so fine that I thought it was maybe possible to finish it before the end of the week ... Then I put almost everything else on hold ... ;-)
Mon top était déjà faufilé et le dessin de quilting choisi. J'ai réalisé la plus grande partie du quilting pendant le week-end. Ca allait tellement bien que j'ai pensé que c'était peut-être possible de le terminer avant la fin de la semaine ... J'ai donc mis en suspens presque tout le reste ... ;-)

Luna Lovequilts - Déconstruction - A finished quilt - Detail

This quilt is an improv' work following Score #4 in Sherri Lynn Wood book and you can read previous blog posts about the process here for the beginning and here for some progresses.
Ce quilt est un travail d'impro en suivant le Score #4 dans le livre de Sherri Lynn Wood et vous pouvez lire les articles précédents concernant la réalisation ici pour le début du projet et ici pour l'avancement.

Luna Lovequilts - Déconstruction - A finished quilt

I quilted an uneven grid using mostly the flesh tone thread and adding here and there a green or a mint line.
J'ai quilté un quadrillage irrégulier en utilisant principalement le fil de couleur chair et en ajoutant ici et là une ligne verte ou menthe.

Luna Lovequilts - Déconstruction - Quilting threads used

Hard to see on the pictures ...
Difficile à voir sur les photos ...

Luna Lovequilts - Déconstruction - A finished quilt - Detail

I used for the backing some green tones that I am not very fond of. I bought them last year for Nancy Crow workshop since she asked us to bring a very large range of solid colours.
J'ai utilisé pour piécer le dos des tons de vert que je n'aime pas beaucoup. Je les avais achetés l'année dernière pour le séminaire avec Nancy Crow car elle avait demandé d'amener une très large gamme de couleurs unies.

Luna Lovequilts - Déconstruction - A finished quilt - Backing

You can have a look at very inspiring quilts entered in the various categories of the Blogger's Quilt Festival. The submissions will close on September 24th and votes will open then. We are allowed to enter up to two quilts and I decided to submit Infinité I, my first quilt for the Quilty 365 project, in the Original Design Quilt category.

Vous pouvez voir des quilts très inspirants inscrits dans les différentes catégories du Blogger's Quilt Festival. Les inscriptions se terminent le 24 septembre et les votes seront ouverts ensuite. Nous pouvons proposer jusqu'à deux quilts et j'ai décidé d'inscrire Infinité I, mon premier quilt pour le projet Quilty 365, dans la catégorie Original Design Quilt.


This project was #5 on my list for the 2016 Finish-Along ! :-))
Ce projet était le #5 sur ma liste pour le Finish-Along 2016 ! :-))


I am linking up with Kelly for NTT and Amanda Jean for Finish it up Friday.


Rhonda's [Quilt] Ramblings