Pages

mardi 22 octobre 2019

A quilt inspired by Météores

Last December I was contacted by Peg, a quilter from Anchorage (Alaska). Her quilting group wanted to reproduce my Météores quilt and she asked me if I had published a pattern of it.

En décembre l'année dernière, j'ai été contactée par Peg, une quilteuse d'Anchorage (Alaska). Son groupe avait envie de reproduire mon quilt Météores et elle m'a demandé si j'en avais publié un modèle. 

Luna Lovequilts - Météores

I knew that I hadn't taken any notes along the process. I even couldn't get my hands on the sketch I had drawn at the time and suggested they work from the picture. I just provided, from memory, a rough description of the techniques used.

Je savais que je n'avais pas pris de notes en cours de réalisation. Je n'ai même pas réussi à remettre la main sur le croquis que j'avais dessiné à l'époque et j'ai suggéré qu'elles travaillent à partir de la photo. J'ai juste fourni, de mémoire, une description sommaire des techniques utilisées.

Luna Lovequilts - A quilt inspired by my Météores quilt

This quilt was a gift for one of their friends and the recipient loves it. It got many favorable comments in their local guild show as well ! The picture below shows the label, on the back of the quilt.

Ce quilt était un cadeau pour une de leurs amies et la destinataire l'adore. Il a également reçu beaucoup de commentaires favorables lors de l'exposition locale de leur groupe ! La photo ci-dessous montre l'étiquette, au dos du quilt.


Luna Lovequilts - A quilt inspired by Météores - Quilt label


Thanks to all participants ! I was thrilled to see your version !
Merci à toutes les participantes / J'ai été ravie de voir votre version !