Pages

dimanche 17 avril 2016

Quilt Expo Beaujolais

On Friday I went to Quilt Expo in Beaujolais with a couple of friends and I would like to share with you some quilts that caught my eye.
Vendredi, je suis allée à Quilt Expo en Beaujolais avec des amies et j'avais envie de partager avec vous quelques quilts qui ont attiré mon attention.

I found really interesting as a whole the exhibition of the English Guild contemporary quilts on the theme "Elements".
J'ai trouvé vraiment intéressante dans son ensemble l'exposition de quilts comtemporains de l'English Guild sur le thème "Eléments".

Quilt Expo Beaujolais 2016 - Roberta Le Poidevin
"Stroicheia" by Roberta Le Poidevin

Quilt Expo Beaujolais 2016 - Roberta Le Poidevin
Detail of "Stroicheia" by Roberta Le Poidevin
For each quilt shown a sample was available in a workbook so you could feel the different materials used (without touching the quilts ;-) !). These quilts had been selected with the idea to obtain unity and harmony during the show and not only for the features of each quilt taken individually. Interesting approach ...
Pour chaque quilt exposé, un échantillon était à disposition dans un classeur pour sentir les différentes matières utilisées (sans toucher les quilts ;-) !). Ces quilts ont été sélectionnés avec l'idée d'obtenir une unité et une harmonie pendant l'exposition et pas seulement pour les caractéristiques de chaque quilt pris individuellement. Approche intéressante ...

Quilt Expo Beaujolais 2016 - English Guild - Workbook


I love the design of Willy Doreleijers works (Holland).
J'adore le design des oeuvres de Willy Doreleijers (Pays-Bas).

Quilt Expo Beaujolais 2016 - Willy Doreleijers
"Fenicisch E-reader" by Willy Doreleijers

She uses different techniques as screenprinting, painting, machine quilting, appliqué, batik, ...
Elles utilise différentes techniques comme la sérigraphie, la peinture, le quilting machine, l'appliqué, le batik, ...

Quilt Expo Beaujolais 2016 - Willy Doreleijers
"Fenicisch Message" by Willy Doreleijers

And I like very much how she creates "striped" areas using contrasted quilting threads !
Et j'aime beaucoup sa manière de créer des zones "rayées" en utilisant des fils à quilter contrastés !

Quilt Expo Beaujolais 2016 - Willy Doreleijers
Detail of "Fenicisch Eye-Path" by Willy Doreleijers

Quilt Expo Beaujolais 2016 - Willy Doreleijers
"Colorful People" by Willy Doreleijers

Within SAQA exhibition, I liked very much this quilt inspired by cities and neons. It is made by Simona Peled from Israel.
Dans l'exposition SAQA, J'ai beaucoup aimé ce quilt inspiré par les villes et enseignes lumineuses. Il est réalisé par Simona Peled d'Israel.

Quilt Expo Beaujolais 2016 - Simona Peled
"Tactile Architecture" by Simona Peled

I found interesting the combination of thin lines and striped fabrics in Kathleen Loomis quilts (USA, International Threads exhibition).
J'ai trouvé intéressante la combinaison des lignes fines et des tissus rayés dans les quilts de Kathleen Loomis (USA, exposition International Threads).

Quilt Expo Beaujolais 2016 - Kathleen Loomis
"Linear A" by Kathleen Loomis

Quilt Expo Beaujolais 2016 - Kathleen Loomis
Detail of "Linear A" by Kathleen Loomis

Quilt Expo Beaujolais 2016 - Kathleen Loomis
Detail of "Red Fizz" by Kathleen Loomis


I did some shopping at the market area of course, but I think I have been reasonable ... (quite proud of myself in fact !). Just this print by Santoro and some coordinated fabrics. Ok, plus three FQ not coordinated at all ;-)
Bien sûr, j'ai fait quelques achats à l'espace commercial, mais je trouve que j'ai été raisonnable ... (assez fière de moi d'ailleurs !). Seulement cet imprimé de chez Santoro et quelques tissus coordonnés. D'accord, plus trois FQ pas du tout coordonnés ;-)

Santoro fabric