Pages

mercredi 1 janvier 2020

Looking Back, Looking forward

Yesterday, I took some time to review my 2019 quilting journey and decided to link up with Cheryl at Meadow Mist Designs for the Best of 2019 party.

Hier, j'ai pris le temps de passer en revue mon parcours patchwork de 2019 et décidé de participer à the Best of 2019 party sur le blog de Cheryl, Meadow Mist Designs.


1. What the stats are saying ... - Ce que disent les stats ...

The picture you liked most on my Instagram feed is my LOVE quilt.
La photo que vous avez préférée sur mon fil Instagram est mon quilt LOVE.

Luna Lovequilts - LOVE quilt

2. My (new) favourite quilt of the year - Mon (nouveau) quilt préféré de l'année

More pictures and details of my Funky Town quilt in this blog post.
Plus de photos et détails de mon quilt Funky Town dans cet article de blog.

Luna Lovequilts - Funky Town quilt

3. The most time-consuming project - Le projet le plus chronophage

My first self-published pattern was time-consuming but I think the experience was worth it.  All details here.
La publication de mon premier modèle m'a pris beaucoup de temps mais je pense que l'expérience en valait la peine. Tous les détails ici.

Luna Lovequilts - Horizon quilt pattern - The baby size version

4. The most challenging project - Le plus grand challenge

Teaching Improv was both challenging (I had to overcome shyness ... ) and rewarding. Preparing these two classes also led me to develop a few ideas and create quilts I am really happy with.

Enseigner l'improvisation était à la fois un challenge (j'ai dû surmonter ma timidité ... ) et gratifiant. Préparer ces deux cours m'a aussi amené à développer quelques idées et créer des quilts qui me plaisent beaucoup.

Luna Lovequilts - Free form curves quilt

5. The craziest moment - Le moment le plus fou

Meeting quilting friends and hearing some good news at Quiltcon.
Rencontrer des amies quilteuses et recevoir de bonnes nouvelles à Quiltcon.

Luna Lovequilts - Crazy moment at Quiltcon 2019

It was fun to go through my posts and Instagram feed ! The difficulty was to choose only five posts I wanted to highlight since 2019 has been so rich in quilting events.

J'ai eu beaucoup de plaisir à passer en revue mes articles et fil Instagram ! La difficulté était de choisir seulement cinq articles que j'avais envie de mettre en évidence car 2019 a été riche en événements liés au patchwork.


✂ ✂ ✂

What's next ?!

2020 looks very busy ... 

► Two exhibitions with arT-Tex group planned. The first one will be held in Prague early April and the second one at Quilt Festival in Luxembourg, two places I have never visited before.

► I will attend Quiltcon again in 2020 and will have three quilts hanging in the show. I also planned to visit Festival of Quilts in Birmingham with a group of friends.

► A ten day exhibition with my quilting group next August.

► I hope to write a couple of new patterns.

► I signed up for two classes, with Libs Elliot and Maria Shell.

► Migrate this blog to a website. I have had that in mind for a long time and 2020 might be the year.

► Not to mention a few new ideas of quilt designs to make ...

Et ensuite ?!

2020 s'annonce très chargé ...

 Deux expositions avec le groupe arT-Tex sont planifiées. La première aura lieu à Prague début avril et la deuxième au Quilt Festival du Luxembourg, deux endroits que je n'ai encore jamais visités.

 J'assisterai à nouveau à Quiltcon en 2020 et j'aurai trois quilts dans l'exposition. J'ai aussi prévu de visiter le Festival of Quilts de Birmingham avec un groupe d'amies.

 En août, je participerai à une exposition de dix jours avec mon groupe.

 J'espère écrire un ou deux nouveaux modèles.

 Je me suis inscrite à deux cours, avec Libs Elliot et Maria Shell.

 Migrer ce blog vers un site web. J'ai ce projet en tête depuis longtemps et 2020 sera peut-être l'année.

 Sans oublier quelques idées de design à réaliser ...