Pages

mardi 1 octobre 2019

Horizon Quilt - Testers

A few weeks ago, as I finished writing instructions for my Horizon quilt, I called for testers on Instagram.
I did myself a few pattern testing for other designers and I know it takes some time. That means make notes along the process, double-check measurements and validate instructions. So I was happy to find several people willing to be my "guinea pigs".

Il y a quelques semaines, comme je finissais d'écrire les instructions de mon quilt Horizon, j'ai lancé un appel à testeurs sur Instagram.
J'ai moi-même participé à quelques tests pour d'autres designers et je sais que cela prend du temps. Cela implique de prendre des notes tout au long de la réalisation, revérifier les mesures et valider les instructions. J'ai donc été ravie de trouver plusieurs personnes disposées à jouer pour moi le rôle de "cobaye".

Horizon Quilt Pattern by Luna Lovequilts - Version made by Sandra
Sandra @gorge_de_couleurs

I was relieved that Sonya chose to make the Throw version. Most of the testers, including me :-) , made the Baby size. And my first version of Horizon was designed and made in centimeters. I had the opportunity to work next to Sonya at retreats and I knew she would point out any mistakes in the measurements since she is used to work accurately and methodically :-)

J'étais soulagée que Sonya ait choisi de réaliser la taille Throw. La plupart des testeurs, moi comprise :-) , ont réalisé la taille Baby. Et ma première version de Horizon est dessinée et réalisée en centimètres. Comme j'ai eu l'occasion de travailler à côté de Sonya,  je savais qu'elle relèverait d'éventuelles erreurs dans les mesures car elle travaille de manière précise et méthodique :-)

Horizon Quilt Pattern by Luna Lovequilts - Version made by Sonya
Sonya @grafsonya

Making these triangles has no real technical difficulty but since the quilt design is asymmetrical, the orientation of the triangle (pointing up or down) is important.
Using a directional print, like Jeanine did, adds a bit of difficulty. It may take some time to figure out how to place the piece of fabric to get the pattern in the right direction. ;-)

La réalisation de ces triangles n'est pas difficile techniquement mais comme le design du quilt est asymétrique, l'orientation du triangle (pointe vers le haut ou le bas) est importante.
L'utilisation d'un imprimé avec un sens, comme Jeanine l'a fait, ajoute de la difficulté. Cela peut prendre un peu de temps pour trouver comment placer le tissu de manière à obtenir le motif dans le bon sens. ;-)

Horizon Quilt Pattern by Luna Lovequilts - Version made by Jeanine
Jeanine @milesoffabric

And here is what the design looks like when using a dark background !
Et voici à quoi ressemble le design avec un fond foncé !

Horizon Quilt Pattern by Luna Lovequilts - Version made by Kate
Kate @sewk8sew

Carol already finished her quilt but I chose to share a picture of the top which has a better lighting. She used metallic fabrics that you can see better on her in progress pictures on Instagram.

Carol a déjà terminé son quilt mais j'ai choisi de montrer une photo du top qui a une meilleure lumière. Elle a utilisé des tissus métalliques que vous pouvez mieux voir sur ses photos en cours de réalisation postées sur Instagram.


Combination of solids and Tula Pink fabrics, memory of our trip to Nashville earlier this year :-)
Combinaison d'unis et de tissus Tula Pink, un souvenir de notre voyage à Nashville en début d'année :-)

Horizon Quilt Pattern by Luna Lovequilts - Version made by Sophie Thomas
Sophie @softnquilt

Eunice challenged herself to use only fabrics from clothes purchased at thrift stores. The fabrics are silk / cotton, silk and even a bit of rayon / silk velvet.
The pattern is designed for working with fabric yardage and for producing minimal seams. But it is of course possible to add seams and adapt to what you have in your stash.

Eunice s'est lancée le défi d'utiliser seulement des tissus provenant d'habits achetés dans des magasins d'occasion. Les tissus sont en soie / coton, soie et un peu de velours de soie / rayonne.
Le modèle est conçu pour travailler avec du tissu au mètre et obtenir un minimum de coutures. Mais bien sûr c'est possible d'ajouter des coutures et d'adapter à ce que vous avez dans votre stock.

Horizon Quilt Pattern by Luna Lovequilts - Version made by Eunice
Eunice

A beautiful texture in this version made using Essex linen fabric for background combined with Anna Graham’s Forage collection (aka Noodlehead).

Une magnifique texture dans cette version réalisée avec un tissu Essex linen pour le fond combiné à la collection Forage de Anna Graham (aka Noodlehead). 

Horizon Quilt Pattern by Luna Lovequilts - Version made by Catherine
Catherine @quiltconstruct1

Traci made a few changes relative to colour placement and switched background and contrasted fabrics here and there. She also enlarged the final size of the quilt by adding borders. I am pleased to see my design with this fall colour palette, which is something I hadn't imagine.

Traci a apporté quelques changements dans le placement des couleurs et a interverti ici et là le tissu de fond et les tissus contrastés. Elle a également agrandi la taille finale du quilt en ajoutant des bordures. Je suis ravie de voir mon design avec cette palette inspiration automne, quelque chose que je n'avais pas imaginé.

Horizon Quilt Pattern by Luna Lovequilts - Version made by Traci
Traci @nhgirl368

Playing with different colours for the background was on my to-do list for a next Horizon Quilt project but Mary beat me to it :-)) She used Moda Grunge fabric collection to get this beautiful gradation and a more subtle contrast.

Jouer avec différentes couleurs pour le fond était sur ma to-do list pour un prochain projet Horizon mais Mary m'a devancée :-) Elle a utilisé la collection de tissus Moda Grunge pour obtenir ce beau dégradé et un contraste plus nuancé.

Horizon Quilt Pattern by Luna Lovequilts - Version made by Mary
Mary @quiltgenius

A huge THANK YOU to my testers ! Their feedbacks and relevant suggestions helped to make necessary changes and improvements to the pattern.
I am considering to release a paper printed format of this pattern but I am now looking for a solution with reasonable printing costs ...

Un grand MERCI à mes testeurs ! Leurs retours et suggestions pertinentes m'ont aidée à apporter les modifications nécessaires et des améliorations au modèle.
J'étudie la possibilité de publier une version imprimée de ce modèle mais je suis encore à la recherche d'une solution avec des coûts d'impression raisonnables ...


✂ ✂ ✂

See more pictures on Instagram using #lunalovequiltspatterns and #horizonquiltpattern

Pattern is available for download HERE on Etsy



Plus de photos sur Instagram avec #lunalovequiltspatterns et #horizonquiltpattern

Le modèle est disponible en téléchargement ICI sur Etsy