Pages

vendredi 14 juin 2019

Tiny Treasures Basket

About a week before leaving for Aigu'illes en Luberon festival I realized that I still hadn't bought a box to display my postcards ... I had to borrow one from a friend for the previous exhibition and didn't want this to happen again ! On second thought, the best option turned out to be DIY ...

La semaine avant de partir pour le festival Aigu'illes en Luberon, j'ai réalisé que je n'avais toujours pas acheté de boîte pour présenter mes cartes postales ... J'avais dû en emprunter une à une amie pour notre exposition précédente et je ne voulais pas que cela se reproduise ! Après réflexion, la meilleure option semblait être le "do-it-yourself" ...

Luna Lovequilts - Basket for displaying my postcards

A few years ago I made some small trays from a tutorial by Noodlehead and decided to use the same pattern as to not waste time. But in this case I chose the basket option.

Il y a quelques années, j'avais réalisé des petits vide-poche avec un tutoriel de Noodlehead et j'ai décidé d'utiliser le même modèle pour ne pas perdre de temps. Mais cette fois, j'ai choisi l'option panier. 

Luna Lovequilts - Tiny Treasures basket pattern by Noodlehead - Balboa fabric collection by Erin Dollar

I made two of them in original size which is square. For the third one, I slightly reduced the width to get a rectangle.

J'en ai réalisé deux avec la taille originale qui est carrée. Pour le troisième, j'ai réduit légérement la largeur pour obtenir un rectangle.

Luna Lovequilts - Tiny Treasures basket - small change to the original size

Leather tab, the small detail that change everything ...
Une décoration en cuir, le petit détail qui change tout ...

Luna Lovequilts - Tiny Treasures basket - close-up on leather tab

I am glad that I recorded in a blog post details about which material I had used for the first versions and small changes I had brought to the original instructions.

Je suis contente d'avoir documenté dans un article de blog les informations à propos du matériel que j'avais utilisé pour les premières versions et les petites modifications apportées aux instructions originales.

Luna Lovequilts - Tiny Treasures basket pattern by Noodlehead - Balboa fabric collection by Erin Dollar

I used cotton fabrics from various Carolyn Friedlander collections for the bias. Exterior and interior parts of the basket are cotton / linen blends. I treated myself to two bundles of Erin Dollar Balboa collection, neutral and bright, while at Quiltcon last February and this was a perfect occasion to use some of these prints.

J'ai utilisé des tissus coton de différentes collections de Carolyn Friedlander pour les biais. Les parties extérieures et intérieures du panier sont des mélanges coton / lin. Je m'étais offert deux lot de la collection Balboa de Erin Dollar, neutre et couleur, à Quiltcon en février dernier et c'était l'occasion parfaite pour utiliser quelques uns de ces imprimés.

Luna Lovequilts - Some prints of the Balboa fabric collection by Erin Dollar


I am linking up with Kelly for NTT