Pages

jeudi 28 février 2019

Quiltcon 2019 - The fun part

I hope you won't be bored of seeing my face since it is a lot-of -me-pictures kind of post ... :-)

These four days at Quiltcon have been a whirlwind ! The fun already started at pre-registration, the evening before the show opens, since I met a few friends while waiting in the queue for getting my name tag. The ceremony awards was held right after and I was particularly anxious to attend it. I got an email ten days before to let me know that two of my quilts were awarded. I was surprised to receive the first prize in the Piecing category for my quilt Eclat ! This quilt will be traveling with the Best of Quiltcon 2019 by the way. How cool is that ?!

J'espère que vous ne serez pas fatigués de voir ma tête car c'est un article du genre beaucoup-de-photos-de-moi ... ;-)

Ces quatre jours à Quiltcon ont été un tourbillon ! Cela a commencés dès le pré-enregistrement, le soir avant l'ouverture de l'exposition, car j'ai rencontré quelques amies en attendant dans la file pour obtenir mon badge. La cérémonie de remise des prix avait lieu juste après et j'étais particulièrement impatiente d'y assister. J'avais reçu dix jours auparavant un email m'annonçant que deux de mes quilts avaient reçus un prix. J'ai eu la surprise de recevoir le premier prix dans la catégorie Piecing pour mon quilt Eclat ! Ce quilt voyagera d'ailleurs avec l'exposition itinérante Best of Quiltcon 2019. C'est cool, non ?!

Luna Lovequilts - Quiltcon 2019 - First prize in Piecing category for Eclat

I went up a second time on stage to receive the second prize in Small Quilts category for Double sens. (Thank you Linda for sending this picture to me. It was nice to get to know you!)

Je suis montée une deuxième fois sur scène pour recevoir le deuxième prix dans la catégorie Small Quilts pour Double sens.

Luna Lovequilts - Quiltcon 2019 - Ceremony awards

And a less serious picture just for giving you an idea of my state of mind during the event ...
Et une photo moins sérieuse juste pour vous donner une idée de mon état d'esprit pendant la convention ...

Luna Lovequilts - Quiltcon 2019 - Second prize in Small Quilts category for Double sens

A closer view of these gorgeous ribbons, all handmade by Nicole of Modern Handcraft.
Une vue rapprochée de ces magnifiques rubans, tous réalisés par Nicole de Modern Handcraft.

Luna Lovequilts - Quiltcon 2019 - Ribbons

I had two other quilts in the show. I entered Retro in the Modern Traditionalism category (design incorporates the use of a traditional block and modernizes it)

J'avais deux autres quilts dans l'exposition. J'avais inscrit Retro dans la catégorie Modern Traditionalism (le design intègre l'utilisation d'un bloc traditionnel et le modernise).

Luna Lovequilts - Quiltcon 2019 - My Retro quilt entered in Modern Traditionalism category

And Flashback in the Improvisation category. My friend Sophie was my mate during the whole trip. I think she is not tired of me yet because we are already making plans for next year in Austin and for 2021 in Atlanta ...

Et Flashback dans la catégorie Improvisation. Mon amie Sophie était ma camarade pendant tout le voyage. Je pense qu'elle me supporte encore car nous nous sommes déjà en train de faire des plans pour l'année prochaine à Austin et pour 2021 à Atlanta ...

Luna Lovequilts - Quiltcon 2019 - My Flashback quilt entered in Improvisation category
The two Sophies of Switzerland

Quiltcon is not only a quilt show but is also a place where MQG members who connect all year long through social media can meet in person. I have been in touch with Debbie - A quilter's Table - for a couple of years and I am happy that we arranged a meeting. The quilt behind us was a part of the charity quilts exhibition. I liked this idea of a wonky giant basket that comes out of the quilt frame but unfortunately I forgot to take a picture of it in full.

Quiltcon n'est pas seulement une exposition de quilts, mais c'est aussi un endroit où les membres de la MQG qui communiquent tout au long de l'année à travers les réseaux sociaux, peuvent se rencontrer en personne. Je suis en contact avec Debbie - A quilter's Table - depuis quelques années et je suis ravie que nous ayons organisé un rendez-vous. Le quilt derrière nous faisait partie de l'exposition des quilts caritatifs. J'ai aimé l'idée d'un panier géant placé en travers et sortant du cadre du quilt mais malheureusement j'ai oublié de faire une photo de l'entier.

Luna Lovequilts - Quiltcon 2019 - with Debbie of A Quilter's Table
Debbie and me

I had a great time at the show, and for dinner, with Sarah and Marla. And I have just realized that I shared some work of these two talented quilters in the same blog post a while ago !

J'ai passé de bons moments à l'exposition, et pour un repas, avec Sarah et Marla. Et je viens de réaliser que j'avais montré il y a quelques temps des photos du travail de ces deux quilteuses de talent dans le même article

Luna Lovequilts - Quiltcon 2019 - with Sarah and Marla
Me, Sarah and Marla, in front of Sarah's quilt

Here is Haiku (Improvisation category), a quilt made by Sarah who actually had five quilts selected for this show (five being the maximum of quilts accepted per person) ! More of Sarah's quilts on Instagram @quiltscornerstone.

Voici Haiku (catégorie Improvisation), un quilt réalisé par Sarah qui en fait avait cinq quilts sélectionnés pour cette exposition (cinq étant le maximum accepté par personne) ! Plus de quilts de Sarah sur Instagram @quiltscornerstone.

Quiltcon 2019 - Haiku by Sarah Hibbert
Haiku by Sarah Hibbert

I admire how she uses linen in her work and plays with prints.
J'admire comme elle utilise le lin dans son travail et joue avec les imprimés.

Quiltcon 2019 - Haiku by Sarah Hibbert
Haiku by Sarah Hibbert

The Quilty 365 project brought us together and since then I have been following Marla. At the Junction is Marla's entry in the Improvisation category. If you'd like to see more of her work she is known on Instagram as @pennylanequilts.

Le projet Quilty 365 nous a rapproché et j'ai suivi depuis le travail de Marla. At the Junction est l'entrée de Marla dans la catégorie Improvisation. Si vous avez envie d'en voir plus sur son travail, elle est connue sur Instagram sous @pennylanequilts.

Quiltcon 2019 - At the Junction by Marla Varner
At the Junction by Marla Varner

A close-up so that you have a chance to see the beautiful texture of this quilt.
Un détail pour que vous ayez une chance de voir la magnifique texture de ce quilt.

Quiltcon 2019 - At the Junction by Marla Varner
At the Junction by Marla Varner

I am happy that I got to meet Pachy and spend some time with her over these four days.
Je suis heureuse d'avoir fait la connaissance de Pachy et d'avoir passé du temps avec elle pendant ces quatre jours.

Luna Lovequilts - Quiltcon 2019 - with Pachy and Sophie
Pachy, Sophie and me

I came across her Instagram feed @psbquilts recently and fell in love straight away with her graphic style and her use of colours. It was fun to discover that her clothes match the aesthetic of her quilts ! She submitted her Love Love Love quilt which was unfortunately rejected but which is still one of my favourite from this year Quiltcon ;-)

Je suis tombée récemment sur son fil Instagram @psbquilts et j'ai tout de suite adoré son travail graphique et son utilisation des couleurs. C'était amusant de découvrir que son style vestimentaire s'accorde avec l'esthétique de ses quilts ! Elle avait soumis son quilt Love Love Love qui malheureusement a été refusé mais qui reste un de mes préférés de cette édition de Quiltcon ;-)

Love Love Love a quilt by Pachy Sarmiento-Bull
Love Love Love by Pachy Sarmiento-Bull

It is hand quilted and the back is very interesting as well.
Il est quilté main et le dos est aussi très intéressant.

Love Love Love a quilt by Pachy Sarmiento-Bull (back)
Love Love Love by Pachy Sarmiento-Bull

More quilts in an upcoming post !
D'autres quilts dans un prochain article !