Pages

mercredi 21 novembre 2018

Design Improv with Triangles workshop

Last weekend Modern PatCHquilt group invited Rebecca Bryan for teaching her Design with Improv Triangles class. There were some spots left and I jumped at the chance ! :-)
The workshop was held in Oberägeri, in Zurich area (Swiss German speaking part of Switzerland). I knew before I signed up that I would probably be the only French speaking participant. I understand a bit of German, but not Swiss German. And even if I regularly write in English I don't have much opportunity to speak it. So my spoken English is not as fluent as I would like it to be ... But I am so happy that I didn't let language barrier hold me back. I never felt left out and everyone was welcoming to me.

Le week-end passé, le groupe Modern PatCHquilt a invité Rebecca Bryan à donner son cours Design with Improv Triangles. Il restait des places disponibles et j'ai sauté sur l'occasion ! :-) 
Le cours a eu lieu à Oberägeri, dans la région de Zurich (partie alémanique de la Suisse). Je savais avant de m'inscrire que je serais probablement la seule participante de langue française. Je comprend un peu l'allemand, mais pas le suisse-allemand. Et même si j'écris régulièrement en anglais, je n'ai pas beaucoup d'occasions de le parler. Donc mon anglais parlé n'est pas aussi fluide que je l'aimerais ... Mais, je suis vraiment contente de ne pas avoir laissé la barrière de la langue me retenir. Je ne me suis jamais sentie à l'écart et tout le monde a été accueillant avec moi. 


Design Improv with Triangles - Workshop with Rebecca Bryan - Group picture
Happy students showing their triangles !

I had never worked with equilateral triangles before. And so it was an interesting exercise for me to think about design options taking into consideration this specific shape. Here are some of my improv' trials. I think I will keep these blocks as samples and use them as a reminder of designs I like or dislike.

Je n'avais jamais travaillé avec des triangles équilatéraux avant. Et donc, c'était un exercice intéressant pour moi de réfléchir à des options de design en tenant compte de cette forme spécifique. Voici quelques uns de mes essais d'improvisation. Je pense que je vais garder ces blocs en tant qu'échantillons et les utiliser comme rappel des designs que j'apprécie ou pas.

Luna Lovequilts - Design Improv with Triangles - Some of my blocks

The four triangles below looked good together and then I decided to piece them using a sashing. I don't know yet what I will do with this piece. Maybe a table runner. I used some scraps from my Tribal Plus quilt and I love this palette.

Les quatre triangles ci-dessous allaient bien ensemble et j'ai donc décidé de les assembler avec un sashing. Je ne sais pas encore ce que je vais faire de cette pièce. Peut-être un chemin de table. J'ai utilisé des restes de mon quilt Tribal Plus et j'adore cette palette.

Luna Lovequilts - Design Improv with Triangles - Some of my blocks

I love the design of these blocks made by Christine @christinestrubin and it was a good idea to use black solid in each block (why didn't I think of it ?!).

J'adore le design de ces blocs réalisés par Christine @christinestrubin et c'était une bonne idée d'utiliser du noir uni dans chaque bloc (pourquoi n'y ai-je pas pensé ?!).

Design Improv with Triangles - Blocks made by Christine

Here is another example with bright and happy triangles made by Lisa @sewwhatyoulove, the organizer of this cool weekend !

Voici un autre exemple avec les triangles lumineux et gais réalisés par Lisa @sewwhatyoulove, l'organisatrice de ce week-end sympa !

Design Improv with Triangles - Blocks made by Lisa

Rebecca showing us how to paper piece with Freezer Paper. I don't think it could work with very small pieces like in the So Dearly QAL but this is a really interesting idea to explore for larger pieces.

Rebecca nous montre comment faire de la couture sur papier en utilisant le Freezer Paper. Je ne pense pas que cela peut fonctionner pour de petites pièces comme dans le So Dearly QAL mais c'est vraiment une idée intéressante à explorer pour des pièces plus grandes.

Design Improv with Triangles - Demo by Rebecca Bryan

There is a beautiful energy in this group and I had a lot of fun sewing, talking and even dancing with these girls ! Lisa is taking Line Dance lessons and asked her teacher to come and teach us two dances, a half hour break in our sewing activities ! :-)

Il y a une belle énergie dans ce groupe et j'ai eu beaucoup de plaisir à coudre, discuter et même danser avec elles ! Lisa prend des leçons de Line Dance et a demandé à sa prof de venir nous enseigner deux danses, une demi-heure de pause dans nos activités de couture ! :-)