Pages

jeudi 17 août 2017

Santoro fabric cushions

I can check project #2 off my list for the third quarter of 2017 Finish-Along !
Je peux cocher le projet #2 de ma liste pour le troisième trimestre du Finish-Along 2017 !

Luna Lovequilts - Quilted cushions made with fabric panels from Santoro Gorjuss collection

Some months ago I came across a tutorial on Made by ChrissieD blog about how to prevent empty corners and bookmarked it for a future use. Before altering and trimming the four corners I tested on only one side. You can see below, on the left a 90° angle corner and on the right an adjusted corner.
Il y a quelques mois, j'ai découvert sur le blog Made by ChrissieD un tutoriel sur comment éviter les coins vides et je l'ai mis en favori pour une utilisation future. Avant de modifier et égaliser les quatre coins, j'ai testé sur seulement un côté. Vous pouvoir voir ci-dessous, à gauche un coin avec angle à 90° et à droite un coin ajusté.

Luna Lovequilts - Quilted cushions - Empty corners

I slightly changed the measurements indicated in the tutorial since I noticed my corners looked less empty than those of Chrissie. I guess it is because I always make covers about 1" larger than the cushion. I then made my marks at 1/4" (instead of 1/2") and 4"1/4 for my two covers which are approximately 12"1/2 (32 cm).
J'ai légèrement modifié les mesures indiquées dans le tutoriel car j'ai constaté que mes coins semblaient moins vide que ceux de Chrissie. Je suppose que c'est parce que je fais toujours les housses environ 2 cm plus large que le coussin. J'ai donc fait les repères à 1/4" (au lieu de 1/2") et 4"1/4 pour mes deux housses qui mesurent environ 12"1/2 (32 cm).

Luna Lovequilts - Quilted cushions - Empty corners - Made by ChrissieD tutorial
Sewing lines marked / Lignes de couture dessinées

Luna Lovequilts - Quilted cushions - Empty corners - Made by ChrissieD tutorial
Adjusted and trimmed corner / Coin ajusté et égalisé

Weird that the non-right angle corner looks more square that the right angle corner ... This method worked well for covers with plain borders as did here. But that would be a shame to cut into a traditional block, in my opinion ...
Bizarre comme le coin qui n'est pas à angle droit parait plus carré que celui qui est à angle droit ... Cette méthode a bien marché pour des housses avec des bordures simples comme je l'ai fait ici. Mais à mon avis ce serait quand même dommage de couper dans un bloc traditionnel ...

Luna Lovequilts - Quilted cushions made with fabric panels from Santoro Gorjuss collection



I am linking up with Kelly for NTT