Pages

lundi 19 juin 2017

Mitered borders

Recently two people asked me if I was interested in teaching individual quilting courses. They both make embroidery and want to have new options to frame their works by learning basic quilting techniques.
Dernièrement, deux personnes m'ont demandé si j'étais intéressée de donner des cours de patchwork à la carte. Elles font toutes les deux de la broderie et ont envie d'avoir de nouvelles possibilités pour encadrer leurs travaux en apprenant des techniques de base du patchwork.

Luna Lovequilts - Mitered borders tutorial

One of the two wanted to learn mitered borders technique. I had to refresh my memory since I hadn't sewn that kind of borders for many years ... I decided to cut into the Santoro panel I received last year to make samples.
L'une des deux voulait apprendre la technique des bordures en biseau. J'ai eu besoin de me rafraîchir la mémoire car je n'avais pas cousu ce genre de bordures depuis des années ... J'ai décidé de couper dans le panneau Santoro que j'ai reçu l'année dernière pour réaliser des échantillons.

Santoro Gorjuss fabric panel

This technique is a little tricky and I thought it was worth writing down the instructions for my students for future reference and by the way I provided a tutorial too.
Cette technique est un peu délicate et j'ai trouvé que cela valait la peine d'écrire les instructions pour mes élèves pour qu'elles puissent s'y référer dans le futur, et par la même occasion j'ai aussi mis à disposition un tutoriel.

Luna Lovequilts - Mitered borders tutorial - Work in progress

I haven't used mitered borders in my recent quilts since I think they give a too conventional look for my taste but it was a good option to frame an embroidery work. I planned to turn these two samples into cushions.
Je n'ai pas utilisé de bordures en biseau dans mes quilts récents car je trouve qu'elles donnent un look trop conventionnel à mon goût mais c'était une bonne option pour encadrer un travail de broderie. J'ai l'intention de transformer ces deux exemples en coussins.

Luna Lovequilts - Mitered borders tutorial


I am linking up with Gosia for Quilter's MondayYvonne for Tips and tutorials Tuesday 
and Kelly for NTT